Nowoczesny.pl
Nowoczesny.pl > Sport > Skakanka – efekty po 2 tygodniach

Skakanka – efekty po 2 tygodniach

Skakanka – efekty po 2 tygodniach

Skakanka – efekty po 2 tygodniach mogą przejść Twoje najśmielsze oczekiwania! Wystarczy 14 dni trenowania, żeby odczuć rezultaty wprowadzenia dawki wysiłku do swojej codzienności. Jak skorzysta sylwetka, zdrowie i samopoczucie psychiczne? Patrzymy na efekty skakanki kompleksowo – przeczytaj i ostatecznie zmotywuj się do skakania!

Na co wpłynie skakanka? Efekty po 2 tygodniach w 3 kategoriach

Tylko 2 tygodnie – ale nawet tyle wystarczy, by zauważyć, że ruch zmienił to i owo. Rezultaty będą w trzech kategoriach – sylwetka, kondycja oraz mentalność. Miej na uwadze, że nie będą one rewolucyjne. Nie da się w tak krótkim czasie odwrócić lat siedzącego trybu życia, ale i tak zmotywują Cię do kontynuowania wyzwania.

Efekty sylwetkowe

14 dni to za mało na kompleksowe przebudowanie sylwetki, ale jeśli będziesz mierzyć obwody i robić zdjęcia w lustrze, zauważysz, że:

  • Spadło Ci kilka centymetrów. Skakanie spala dużo kalorii, więc sprzyja utracie wagi. Jeżeli do skakania włączysz dietę z deficytem kalorycznym, możesz w ciągu tych 2 tygodni zrzucić 0,5-2 kilogramów.
  • Mięśnie są bardziej widoczne. Kiedy ćwiczysz, mięśnie mają skłonność do nabierania większej ilości wody. Dzięki temu stają się wyraźniejsze pod skórą, zwłaszcza jeśli generalnie masz niski poziom tkanki tłuszczowej. Nie będzie to jeszcze atletyczne rzeźba, ale wszystko jest kwestią (nieco dłuższego) czasu.
  • Skóra zaczyna się ujędrniać. Ruch poprawia krążenie krwi, co wspiera elastyczność skóry. Cellulit staje się mniej widoczny, a całe ciało wizualnie młodnieje.

Kontynuuj, a za kilka kolejnych tygodni efekty będą widoczne dla każdego! Może nawet trzeba będzie kupić nowe spodnie ;).

skakanka - efekty po 2 tygodniach w postaci spadku obwodu brzucha
Kontrolujesz sylwetkę? Skacz na skakance, dopracuj dietę, a obwody będą spadały jak szalone!

Sprawnościowe efekty skakania

Kiedy zaczynasz ćwiczyć, ciało odżywa. Zacznij skakać, a po 2 tygodniach:

  • Skakanie będzie Ci przychodziło łatwiej. Dasz radę skakać dłużej i bez większego wysiłku. Wynika to z naturalnej adaptacji organizmu do wysiłku. Mięśnie szybko się wzmacniają.
  • Zauważysz, że zakwasy się zmniejszyły. Wraz z regularnym skakaniem organizm przyzwyczaja się do wysiłku i zakwasy stają się coraz mniejsze, aż w końcu całkowicie ustępują.
  • Zapomnisz o zadyszce. Skakanie to świetne ćwiczenie aerobowe, które wzmacnia serce i płuca. W rezultacie poprawia się wydolność organizmu i łatwiej jest Ci łapać oddech.
  • Poprawisz koordynację ruchową. Skakanie na skakance wymaga precyzyjnego zgrania ruchów rąk i nóg. Po 2 tygodniach na dobre zapomnisz o potykaniu się o sznurek, a robienie trików na skakance stanie się realnym wyzwaniem, możliwym do wykonania!
skakanka - efekty po 2 tygodniach, wysokie skakanie bez problemu
Im więcej będziesz skakać na skakance, tym lepiej będziesz sobie radzić na przykład z wysokimi podskokami. Na początku będą bardzo męczące, ale po 2 tygodniach chętnie spróbujesz trenować jak kangur.

Psychiczne efekty skakanki

Nie od dziś wiadomo, że aktywność fizyczna służy psychice poprzez szereg korzystnych zmian hormonalnych. 2 tygodnie ze skakanką dadzą Ci:

  • Więcej energii do działania. Endorfiny uwalniane podczas ćwiczeń redukują zmęczenie. Ponadto wykonanie treningu motywuje do dalszego produktywnego prowadzenia dnia.
  • Redukcję stresu. Ćwiczenia fizyczne pomagają w obniżeniu poziomu kortyzolu, hormonu stresu. Skupienie na skakaniu może być formą aktywnej medytacji, która pomaga oderwać się od teraźniejszości i zapomnieć o problemach.
  • Pozytywny nastrój. Po dawce wysiłku i wyrzucie hormonów szczęścia na Twojej twarzy zagości uśmiech – i nie zejdzie z niej przez najbliższe godziny!
  • Polubienie wysiłku. Satysfakcja z osiąganych postępów motywuje do dalszego działania. Przez te 14 dni zdążysz przywiązać się do skakanki, zechcesz trenować więcej i urozmaicać technikę skakania. Od drobnych kroków zaczyna się prawdziwa miłość do ruchu!

Efektowne skakanie na skakance – garść zasad

Już wiesz, jaką szansą jest dla Ciebie skakanka. Efekty po 2 tygodniach pojawią się, gdy będziesz z niej korzystać regularnie i z odpowiednią intensywnością.

  • Skacz 15-20 minut dziennie, 3-4 razy w tygodniu. Staraj się nie skakać, gdy jeszcze trzymają Cię zakwasy.
  • Przed właściwym treningiem zrób 5-minutową rozgrzewkę.
  • Skacz w tempie, które sprawia, że oddychasz szybciej, ale nadal możesz mówić pełnymi zdaniami. To dobry poziom intensywności dla większości ludzi.
  • Skoncentruj się na podstawowych skokach – na dwóch nogach, na jednej nodze. Na triki przyjdzie czas w dalszej kolejności.
  • Włącz do treningu interwały, np. 30 sekund skakania w szybkim tempie na zmianę z 30 sekundami odpoczynku. W ten sposób spalisz więcej kalorii i poprawisz wydolność.
wyrzeźbione nogi u kobiety
Osoby trenujące na skakance mają wyrzeźbione, smukłe nogi. Już po kilku tygodniach możesz zauważyć, że Twoje mięśnie wychodzą na światło dzienne!

Pamiętaj, by nie przesadzać! Skacz na miarę swoich możliwości, tak by trening generalnie był dla Ciebie przyjemny. Jeśli 15 minut to na razie dla Ciebie za dużo, zacznij nawet od 5-ciu minut.

Od czego ogólnie zależą efekty skakanki?

Na widoczność efektów skakanki wpływa kilka kluczowych czynników.

  • Intensywność i czas trwania treningu. Bardziej intensywne treningi przyniosą szybsze rezultaty. Jeśli będziesz się oszczędzać, to i efekty będą oszczędne. Organizmu nie da się oszukać.
  • Poziom wyjściowy. Rezultaty najszybciej przychodzą u osób, które nie są wysportowane. Zaawansowani, z dobrą kondycją, muszą poczekać nieco dłużej – 4-6 tygodni.
  • Dieta. Połączenie skakania na skakance ze zdrową dietą o odpowiedniej kaloryczności sprzyja utracie tkanki tłuszczowej i regeneracji mięśni.

Jeśli zależy Ci na spadku wagi, skakankę najlepiej traktować jako uzupełnienie diety z deficytem kalorycznym. Wtedy efekty są gwarantowane.

Podsumowanie

W Twoim domu poniewiera się zapomniana skakanka? Efekty po 2 tygodniach sprawią, że polubisz ją niczym mała dziewczynka. Wystarczy 14 dni sumiennego skakania, by w obwodach, mięśniach, sercu i głowie zaszły pierwsze korzystne zmiany. Im dalej wskoczysz w las, tym będzie lepiej ;).

Oczywiście nie będą to zmiany o 180 stopni – metamorfozy zawsze wymagają czasu – ale gdy skupisz się na swoim ciele, na psychicznym samopoczuciu oraz po prostu będziesz szczerze zwracał uwagę na każdą poprawę, rezultaty Ci nie umkną! Do kompletu wprowadź zmiany w diecie, a spotęgujesz benefity treningu.

Warto zobaczyć

Warto zobaczyć

Oled czy Qled – czym różnią się te technologie?

Oled czy Qled – czym różnią się te technologie?

  • Przeczytasz w 6 minut
  • 240 wyświetleń
Rodzaje kaw – 22 typy, których musisz spróbować na mieście

Rodzaje kaw – 22 typy, których musisz spróbować na mieście

  • Przeczytasz w 8 minut
  • 367 wyświetleń
Książki o rozwoju osobistym, które motywują do zmian

Książki o rozwoju osobistym, które motywują do zmian

  • Przeczytasz w 4 minut
  • 300 wyświetleń
Luksus w naturalnym wydaniu – meble i dodatki Monnarita

Luksus w naturalnym wydaniu – meble i dodatki Monnarita

  • Przeczytasz w 4 minut
  • 360 wyświetleń

© 2023 Nowoczesny.pl