Nowoczesny.pl
Nowoczesny.pl > Biznes > Sztuczna inteligencja w biznesie – jak i do czego wykorzystać AI?

Sztuczna inteligencja w biznesie – jak i do czego wykorzystać AI?

Sztuczna inteligencja w biznesie – jak i do czego wykorzystać AI?

Nie da się ukryć, że sztuczna inteligencja w biznesie wykorzystywana jest coraz częściej. Dla wielu osób planujących założenie własnej firmy czy już budujących swoją markę jest to ogromna pomoc. W końcu AI może wyręczyć lub wspomóc nas w licznych obowiązkach, pozwalając skupić się na tych najistotniejszych zawodowych sprawach. 

Do czego jednak dokładnie można wykorzystać chociażby czat GPT w biznesie? W czym z pewnością pomoże Ci takie narzędzie? Sprawdź 5 obszarów, przy których warto posiłkować się sztuczną inteligencją, prowadząc własną firmę!

Sztuczna inteligencja w biznesie? Wykorzystaj ją jeszcze przed założeniem firmy

Sztuczna inteligencja w biznesie przydaje się już na etapie, gdy dopiero planujesz założenie własnej działalności. AI może okazać się świetnym narzędziem, dzięki któremu chociażby znajdziesz pomysł na własną firmę. Możesz zlecić mu np. przygotowanie ciekawych propozycji na dochodowy biznes. Oczywiście każdą z propozycji będziesz musiał później dokładnie samodzielnie przeanalizować, jednak kto wie, czy czat GPT nie podpowie Ci czegoś ciekawego?

Do tego sztuczna inteligencja może być Twoim doradcą podczas zakładania firmy. Możesz poprosić ją o przygotowanie instrukcji krok po kroku, co należy zrobić, by zarejestrować działalność. Jest w stanie także niekiedy stać się inspiracją, dzięki której wymyślisz ciekawą nazwę dla swojej marki. Warto posiłkować się nią również podczas tworzenia biznesplanu.

Propozycje nazw dla firmy wygenerowane przez czat GPT
Propozycje nazw dla firmy sprzedającej koreańskie kosmetyki, wygenerowane przez czat GPT.

W AI możesz przeprowadzić także konsultacje biznesowe. Jest to narzędzie, które z pewnością przygotuje Ci wskazówki, jakie działania marketingowe będą dobre na początek, jak podejść do pozyskiwania klientów czy jak zadbać o renomę marki. Zawsze możesz także opisać swój pomysł i sprawdzić, co czat GPT sądzi na jego temat. 

Oczywiście cały czas musisz przy tym zachować rozwagę. Ma to być dla Ciebie jedynie pomoc czy inspiracja, a nie rozwiązanie wyręczające Cię we wszystkim w 100%. 

Stwórz wraz z AI swoją własną strategię marketingową

AI w biznesie przydaje się także wtedy, gdy jesteś już na etapie tworzenia strategii marketingowej. Jak wiadomo, jej najważniejszym elementem są grupy docelowe. Zanim bowiem podejmiesz jakiekolwiek działania, musisz wiedzieć, do kogo dokładnie kierowane są produkty Twojej marki. Nieocenione bywają więc persony. 

Mało kto lubi je jednak tworzyć samodzielnie, a niekiedy także ciężko samemu określić, kim tak naprawdę mogą być potencjalni klienci. Warto więc zapytać w takiej sytuacji czat GPT. Narzędzie to jest w stanie przygotować dla Ciebie ciekawe persony, które następnie należy jedynie przeanalizować i ewentualnie uzupełnić. 

persona marketingowa stworzona przez sztuczną inteligencję
Przykładowa persona dla sklepu sprzedającego koreańskie kosmetyki, wygenerowana przez czat GPT.

Sztuczna inteligencja może pomóc Ci także przygotować plan wejścia na rynek, wskazać kanały, przez które warto docierać do swoich potencjalnych klientów, zaproponować cele poszczególnych działań czy dobrze rozplanować budżet. Dzięki niej strategia marki będzie o wiele łatwiejsza do prawidłowego opracowania. 

Generuj treści, które pomogą Ci zyskać klientów

Chat GPT w biznesie znajduje swoje zastosowanie także w obszarze content marketingu. Zlecając mu przygotowanie konkretnego tekstu, w kilka chwil jesteś w stanie otrzymać gotową treść. Mowa tutaj o wszelkiego rodzaju opisach, artykułach, treściach do postów, reklam czy mailingów itp. Może być to dla Ciebie pewnego rodzaju wsparcie – ale tylko wsparcie. 

Trzeba bowiem zdawać sobie sprawę, że teksty generowane przez sztuczną inteligencję mają niekiedy wątpliwą jakość. Często są dość oklepane, nudne i powtarzalne. Nie brak też w nich błędów merytorycznych czy nieprawdziwych informacji. Pamiętaj, że jest to narzędzie, które generuje treści przez analizę podobnych publikacji znajdujących się w sieci. Nie stworzy więc nic odkrywczego, ale może okazać się pewnego rodzaju pomocą. 

Zawsze AI może przygotować Ci “szkielet”, którego udoskonalenie okaże się łatwiejsze niż pisanie całego tekstu od zera. Szczególnie mowa o sytuacjach, kiedy to jesteś osobą raczkującą w temacie copywritingu. Zawsze jednak możesz także przygotować przy pomocy czatu GPT chociażby plan artykułu, propozycje ciekawych nagłówków oraz tytułów czy wezwań do działania. Trzeba się zapewne nieco pobawić tym narzędziem, jednak bywa ciekawym wsparciem contentowym. 

czat gpt w biznesie - przykład posta do mediów społecznościowych
Przykładowy post do mediów społecznościowych wygenerowany przez czat GPT.

Wykorzystuj AI w biznesie jako swojego doradcę do spraw rozwoju marki

Co zrobić w sytuacji, gdy tworzysz już od jakiegoś czasu swoją markę, jednak potrzebujesz jeszcze bardziej ją rozwinąć i udoskonalić? Sztuczna inteligencja może pomóc Ci znaleźć rozwiązanie. Wystarczy sprawdzić, jakie ma sugestie, jeśli chodzi o wybór narzędzi biznesowych, wsparcie działu obsługi klienta, utrzymanie klientów czy zastosowanie rozwiązań do automatyzacji marketingu. 

Może też pomóc określić, jakie bariery są blokadą do zakupu dla Twoich odbiorców, jakie mają wątpliwości czy obiekcje. Poddając analizie wszelkie sugestie AI w tych sprawach, być może znajdziesz rozwiązanie, które przyczyni się do rozwoju Twojej marki.  

bariery zakupowe wg czatu gpt
Lista barier zakupowych wygenerowana przez czat GPT.

Wspólnie z czatem GPT zyskaj wsparcie przy pozyskiwaniu opinii

Co jest niezwykle ważne podczas prowadzenia swojej własnej działalności? Oczywiście opinie klientów. To na ich podstawie pozostali odbiorcy są w stanie szybko ocenić, czy warto zaufać Twojej marce. AI w biznesie może pomóc Ci więc pozyskać nowe rekomendacje. I nie chodzi oczywiście o to, aby przygotował sztuczne opinie. 

Zawsze możesz na jego podstawie opracować coś w rodzaju ankiety dla osób, które dokonały już u Ciebie zakupu. Jesteś także w stanie przygotować maila, w którym poprosisz odbiorców o rekomendację czy nawet propozycję odpowiedzi do wystawionych opinii. 

wsparcie pozyskiwania opinii z wykorzystaniem czatu gpt
ankieta z prośbą o opinię od klientki z czatu gpt
ankieta do wystawienia opinii wygenerowana przez czat gpt
Przykładowa ankieta z prośbą o wystawienie opinii wygenerowana przez chat GPT.

Jak zatem widzisz, sztuczna inteligencja może być Twoim wsparciem w biznesie. Zawsze jednak pamiętaj, że nie jest to narzędzie idealne. Każdy jej twór należy więc poddać analizie i spojrzeć na niego obiektywnie. Warto traktować AI jako pomoc, a nie rozwiązanie zastępujące wszelkich specjalistów. 

Warto zobaczyć

Warto zobaczyć

Ile kalorii ma wino w zależności od rodzaju?

Ile kalorii ma wino w zależności od rodzaju?

  • Przeczytasz w 5 minut
  • 315 wyświetleń
Sommelier – kto to i jak wygląda jego praca?

Sommelier – kto to i jak wygląda jego praca?

  • Przeczytasz w 9 minut
  • 366 wyświetleń
Bieganie metodą Danielsa — tabela i wyjaśnienie terminu

Bieganie metodą Danielsa — tabela i wyjaśnienie terminu

  • Przeczytasz w 6 minut
  • 2642 wyświetleń
Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

  • Przeczytasz w 3 minut
  • 32 wyświetleń

© 2023 Nowoczesny.pl